Veel gestelde vragen
Rubrieken:
- Over Condoleance.nl
- Maken, wijzigen of verwijderen van een register
- Maken, wijzigen of verwijderen van een condoleance binnen een register
- Nationale registers
- Kosten en betalen
- Condoleanceboekje maken en (na)bestellen
- Condoleance.nl & Sociale Netwerken
- Privacy
- Wie kunnen er allemaal een condoleanceregister aanmaken?
- Iedereen kan een condoleanceregister aanmaken omdat we de service laagdrempelig willen houden. Zouden we om bewijsmaterialen vragen zoals een Akte van Overlijden, dan beperken we de mogelijkheid tot het aanmaken van een register tot 1 persoon namelijk de houder van het document. Soms is die persoon niet in de gelegenheid een register aan te maken. Daarom willen we iedereen die het overlijden van een dierbare betreurt, die mogelijkheid bieden.
- Ik wil een register aanmaken voor een overleden dierbare. Hoe doe ik dat?
- Klik rechts boven aan de site op de knop "Nieuw register". Vul de gevraagde gegevens in en druk op "Register toevoegen".
Uw aanvraag komt binnen bij de beheerder. Pas als deze uw aanvraag heeft goedgekeurd, wordt het door u aangemaakte register zichtbaar op de homepage van Condoleance.nl. Alle aanvragen worden dus handmatig beoordeeld. Tussen het tijdstip dat u het register aanmaakt en het tijdstip waarop een register wordt goedgekeurd wordt zit maximaal 48 uur maar meestal slechts enkele minuten. Vooral in het weekend kan het langer duren dan een paar minuten. Maar we streven er naar alle aanvragen binnen 48 uur te beoordelen. - Kan ik na het aanmaken van een register nog een foto toevoegen?
- Ja, nadat u het register heeft aangemaakt ontvangt u een bevestigingsmail met een link naar een onderhoudsmodule. Middels deze onderhoudsmodule kunt u:
- de gegevens van het register wijzigen
- een (andere) foto toevoegen of verwijderen
- ongewenste condoleances verwijderen - Ik heb een foto meegestuurd maar zie deze niet terug op de site. Hoe kan dat?
- Als u een foto heeft toegevoegd aan het register maar u ziet deze niet terug op de site, dan kan de oorzaak zijn:
- de foto die u gebruikt is niet van het bestandstype .jpg, .jpeg, .gif of .png
- de foto die u heeft mee gestuurd is te groot. De foto mag maximaal 150 pixels breed en idealitair 180 pixels hoog zijn. Dan blijft de foto in de juiste verhoudingen.
Probeert u het nog eens met een aangepaste foto door naar de onderhoudsmodule te gaan en daar de foto opnieuw toe te voegen. Komt u er nog niet uit, stuurt u dan de foto naar beheerder@condoleance.nl onder vermelding van het registernummer. Dan plaatsen wij de foto voor u. - Kan ik de gegevens nog wijzigen nadat het register is aangemaakt?
- Ja, nadat u het register heeft aangemaakt ontvangt u een bevestigingsmail met een link naar een onderhoudsmodule. Middels deze onderhoudsmodule kunt u:
- de gegevens van het register wijzigen
- een (andere) foto toevoegen of verwijderen
- ongewenste condoleances verwijderen - Kan ik ook een register aanmaken voor een overleden huisdier?
- Nee, Condoleance.nl is puur bedoeld voor recent overleden, natuurlijke personen.
- Kan ik een register aanmaken voor mijn gecrashte computer, een gefailleerd bedrijf of (opgeheven) studentenvereniging?
- Nee, Condoleance.nl is puur bedoeld voor recent overleden, natuurlijke personen.
- Iemand heeft een gemene grap met mij uitgehaald door een register aan te maken terwijl ik nog leef. Hoe kan het dat zon register wordt goedgekeurd? En wat doen jullie er aan om dit te voorkomen?
- Het is niet mogelijk elk overlijden vooraf te controleren. De administratieve last die dat zou veroorzaken, zou het functioneren van Condoleance.nl onmogelijk maken. En het zou een hoge barrière opwerpen. Overigens vragen kranten ook geen bewijs van overlijden wanneer mensen een rouwadvertentie opgeven. Als iemand een register heeft aangemaakt voor een nog levende persoon, dan kan deze persoon contact opnemen met Condoleance.nl via beheerder@condoleance.nl. De beheerder van Condoleance.nl zal het register bekijken en indien nodig verwijderen. Wanneer aangifte wordt gedaan, zal Condoleance.nl op verzoek van politie en na een bevel van de Officier van Justitie de ip-gevens en eventueel mailadres overdragen.